maandag 6 februari 2012

De tijd vliegt

Want het is nu alweer een week verder sinds de vorige blog.
Ben de laatste tijd erg moe 's avonds, dan heb ik niet veel puf meer om te gaan bloggen.

We hebben een heerlijk weekend gehad.
Zaterdagmorgen zijn we aan het kleien geweest met witte klei die hard wordt. DL heeft wat gerold ed, niks gemaakt.
ZL ging een tijger maken, die is nog niet klaar. Ikzelf heb een hand gemaakt, op ware grootte van mijn eigen hand.

Zaterdagmiddag zijn we met de bus naar mijn vader gegaan, iets waar de kinderen al tijden naar uitkeken.
Elke keer als ze een bus zien vragen ze wanneer we weer met de bus naar opa toe gaan.
ZL en DL waren dus helemaal door het dolle heen toen ik vertelde dat we naar opa en zijn vrouw gingen.
Zoals altijd gaan we eerst even naar de winkel toe, de kinderen mogen beide een flesje drinken uitzoeken en we nemen een pak sultana's mee.
In de bus mogen ze dan wat drinken en eten we een sultanakoekje.
Gegarandeerd succes, zeker om ze rustig te houden in de bus.
Bij opa thuis hebben we spelletjes gedaan, zoals Mikado en Gi-Ga-Giraffe. De kinderen zijn er dol op.
Ook hebben we bij hun gegeten, patatjes. Niet volgens ons weekmenu, maar dat maakt niks uit.
Het was wederom weer een supergezellige middag/avond.

Zondag hebben we een bank-hang-dag gehad. Tv gekeken, gespeeld met de duplo, met de laptop spelen ed.
ZL vind het heerlijk om op de laptop spelletjes te spelen. Dit doet hij via MyBee. Een gratis kinderbrowser met leuke leerzame sites voor kinderen tot 11 jaar. Je stelt de naam en geboortedatum in en alle geschikte sites komen op de voorpagina te staan. Is een site niet geschikt voor de leeftijd, dan kan je kind er niet op. Tenzij je als ouder toestemming geeft dmv een wachtwoord.
Ook speelt hij spelletjes met de Apps van Google Chrome. Zoals een zeer leuk ninjaspel. Erg simpel opgezet, maar zo leuk om te doen.
En als ZL niet bij de laptop mag, dan vindt hij het ook erg leuk om een spelletje op de telefoon te doen.
Al met al een spelletjesman dus.
Het avondeten werd tosti, ZL en DL lusten geen bruine bonen. Dus die eet ik zelf wel een andere keer dan.
Ze hebben ze zelf klaar gemaakt. Ik heb enkel de benodigdheden klaargelegd en ze in het tosti-ijzer gedaan.
Ze hebben gesmuld !!

Vanmorgen was het weer vroeg en koud, maarja het was weer tijd om naar school te gaan voor ZL.
Het ging op rolletjes vanmorgen, zo fijn.
Nadat we ZL naar school hadden gebracht hebben we even gauw boodschapjes gedaan.
Een tas gevuld met 5 wintergroentes voor maar €2,99. Met nog een pakje diepvries broccoli erbij hebben we alle groentes voor deze week. Gezien we vrijdag en zaterdag niet thuis eten.
We hebben de tas gevuld met uien, winterpeen, spruiten en prei. Wat we daar van gaan maken zie je terug in ons weekmenu. Verder kocht ik brood, koekjes, dropjes, yogho, boterkoekmix, popcornmais, bananen en 2 kuipjes boter.
Deze week hoef ik enkel nog aardappels, brood en ranja te kopen.
Vandaag €14,90 uitgegeven.

Ons weekmenu voor week 6:
Maandag - shoarma, rijst en broccoli
Dinsdag - stamppot spruitjes met spekjes en rookworst
Woensdag - groentesoep
Donderdag - stamppot hutspot met rookworst
Vrijdag - aardappels, rollade en groente
Zaterdag - ??
Zondag - ??

Verder een drukke week die me te wachten staat.
Vanavond een informatieavond over ASS, daar ga ik samen met mijn moeder heen.
Morgenochtend logopedie met ZL.
Woensdagmiddag naar fysiotherapie met ZL.
Donderdagmorgen gaat ZL naar de schoolarts en heb ik een gesprek op school. 's Middags weer werken.
Vrijdagmorgen zelf naar fysiotherapie. 's Middags een verjaardag en daarna door naar het huis van VL. ZL gaat het weekend weer naar zijn heitie (vader) toe.


Het blogbericht is weer lang genoeg volgens mij.
Groetjes van BloteVoetenMama.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten