donderdag 16 februari 2012

Carnaval

We wonen in het noorden van Nederland, maar dat betekend niet dat er hier geen carnaval gevierd wordt.
Oke, niet in de stad, maar wel bij ZL op school.
3 weken geleden ontving ik de infomail waar in stond dat ze vrijdag 17 februari carnaval vieren op school.

Gelijk gevraagd aan ZL hoe hij verkleed wou.
Eerst zei hij dat we wel wat konden gaan huren bij de kledingverhuur, maar ik gaf aan dat ik dit jaar zelf iets wilde maken.
ZL begon gelijk over een politieagent. Die keuze was dus snel gemaakt.

Daarna begon het denkwerk, hoe ging ik dit vormgeven.
Een pet werd gekocht, evenals handboeien.
Een heel politiepak vond ik iets te veel werk, dus kwamen we uit op een 'kogelvrijvest'

Samen met ZL ging ik naar de stoffenwinkel.
We kochten een meter dikke zwarte katoen, een halve meter 200 grams fiberfill, een stukje roze fleece, een klosje roze garen, zwarte en roze biaisband.
Thuis ben ik gaan meten en tekenen en zo kwam er een patroon.

Veel knip en naaiwerk later hadden we een 'kogelvrijvest'.
Hij moest enkel nog afgewerkt worden met de biaisband.
ZL wou eerst even passen, daardoor kwamen we erachter dat het ene armgat toch ietsje wijder moest.
Dus bijgeknipt en genaaid, toen zat het goed.

Toen kwam voor mij het moeilijkste klusje, het biaisband.
Ik heb er altijd ruzie mee, geen idee waarom.
De rechte stukken gaan goed, maar de gebogen stukken... Het is verschrikkelijk !
Ben er gewoon ruim een uur mee bezig geweest.
Maar goed, het zit erop. Al is het niet overal even netjes, ik heb mijn best gedaan. (volgende keer toch maar mijn moeder vragen)

ZL komt vanmiddag pas uit school, dan mag hij het eindresultaat bewonderen.
En wat betreft het roze. ZL zou ZL niet zijn als er geen roze op zat.
Het is zijn lievelingskleur, evenals goud.
Toen hij vorig jaar zijn enkel gebroken had moest er ook roze gips omheen.
Zo heerlijk, een kind die zich niks aantrekt van andere erover zullen denken. (sterk punt van ASS-kinderen)

Morgen viert hij carnaval, hij heeft het er al dagen over.
DL viert geen carnaval op de peuterspeelzaal (PSZ) morgen, maar ze gaat wel verkleed.
Viert ze toch voor zichzelf een beetje carnaval.
En off course, DL gaat als prinsesje.

Liefs BloteVoetenMama

1 opmerking:

  1. Wat gaaf gedaan zeg!!
    Ziet er erg stoer uit zo op de foto!!
    En wat dat roze betreft, I like it!!

    BeantwoordenVerwijderen