dinsdag 12 september 2017

BloteVoetenZoon

Mijn blotevoetenzoon,
mijn blotevoetenzoon van 11 jaar.

School is weer begonnen.
Daar waar je de gehele vakantie tegenop kijkt.
Elke vakantie weer.
Elk weekend weer.
De dag dat school weer begint komt alsmaar dichterbij.
En zomaar ineens is die dag er weer.

De eerste schoolweek ging fijn, naar mijn idee.
Je was wel moe na afloop.
Maarja, iedereen moet weer in het ritme komen van vroeg op staan.
Toch was je erg trots dat je al extra rekenwerk mag doen. Het standaard werk is te makkelijk.
Daarom krijg je er nu werk bij, rekenen met Romeinse cijfers ed.

Je ervaart veel prikkels in de klas.
Je 'moet' weer dingen.
Je hebt zo'n hekel aan dingen 'moeten'...
Dingen voelen voor jou heel snel aan als 'moeten'

Gisteren was je niet lekker.
Het weekend al last van de buik met bijbehorende symptomen.
Laten we het beestje maar bij zijn naam noemen, diarree.
Je was erg bleekjes, dus maar weer mee naar huis.

Maar vanochtend was je naar eigen zeggen nog steeds ziek.
Terwijl je wel gek kan doen met je broertje en zusje.
En vrolijk kan spelen met de buurjongen.
Helaas blijf je weigeren je bed uit te komen.

Op school aangegeven dat je niet komt vandaag.
Dat je niet wilt.
En uiteraard geeft juf aan dat dat niet de bedoeling is.
Dat je echt naar school moet.

Daarna naar de IB-er.
Spoed gesprek aangevraagd.
Met alle hulpverlening en je juf.

Ik zie het fout gaan waar ik bij sta en alleen kan ik niks beginnen.
Ik wil zo graag dat je met plezier naar school gaat.
Dat je vriendjes hebt waar je vrolijk mee speelt.
Dat je kinderfeestjes hebt.
Dat je niet gepest wordt.
Dat je niet zoveel druk ervaart bij school.


Je laatste basisschooljaar.....
Lieve kleine jongen, wat wordt je groot !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten