zondag 22 januari 2012

Een leerzame, gezellige middag

Doordeweeks heb ik soms moeite om te kinderen wakker te krijgen, maar in het weekend lijken ze nergens last van te hebben en zijn ze voor 7 uur al wakker. Dat komt helaas mijn humeur ook niet helemaal ten goede.
ZL en DL hebben blijkbaar genoeg aan die paar uurtjes, maar deze mama slaapt graag nog wat langer.
Laten we gewoon hopen dat het gedrag van vanmorgen geen voorbode is voor de rest van de dag.

Maar nu even over gisteren, zaterdag 21 januari.
Ook gisteren te vroeg wakker, voor 7 uur al beneden zitten. De tijd leek niet om te gaan, hij ging zo langzaam.
ZL en DL een broodje en wat drinken gegeven. En toen de computer erbij gepakt.
Na een aflevering Heartbreak High was de tijd alweer wat verder en mijn humeur verbeterd.
De keuken opgeruimd en de was opgehangen. BloteVoetenVriendje was ook al van bed gekomen.

Om 10.45 uur gingen DL en ik op de fiets weg. Ze ging te spelen bij een vriendin van mij met haar 2 dochters. De gehele dag, tot 's avonds 19.00 uur ongeveer.
Nog even gauw een boodschapje doen en weer naar huis.
Daar nog even gauw een broodje eten en toen was het tijd om in de auto te stappen.

Op weg naar Leek. Naar een workshop. "Lekker in je vel, lekker in je hoofd."
Een workshop voor mama's. Je ervaringen delen, je leven weer in balans brengen, een-minuut-ontspanningoefeningen en veel informatie over voeding.
Welke supplementen je eventueel als aanvulling kunt gebruiken, welke dingen je beter niet kunt eten/drinken.
Al met al in 4 uur tijd erg veel informatie, maar ook een super gezellige middag met aan het einde voor jezelf een doel te hebben gesteld.
Mijn doel: Tijd voor mezelf inplannen. In de vorm van sporten oid.

Ik vind het heerlijk om mama te zijn, om voor mijn kinderen te zorgen. Maar soms heb ik echt behoefte aan tijd voor mezelf, weer even Amarins zijn ipv altijd maar mama.
DL is een echte mamaplakker, ik kan niet eens even rustig naar de wc zonder haar. Ze wil zo graag bij me zijn. Wat ook de nodige strubbelingen oplevert voor de nacht.
Ik vind het heerlijk knus als ze bij me slaapt, maar ik merk toch dat ik meer uitgerust ben als ik alleen slaap.
Helaas slaapt DL zeer licht en wordt ze overal wakker van. Of het nu de cv is die aanslaat of de wind die ze buiten hoort. Zelfs een lichte regenbui wordt ze wakker van. Meestal flink hysterisch en over haar toeren als ze dan wakker wordt.
Ze krijgt te weinig slaap en is daardoor overdag niet zo vrolijk als dat ze wel een goeie nacht heeft gehad.
Morgen ga ik melatonine halen en dan maar hopen dat DL beter slaapt. Hebben al zoveel geprobeerd en ook Valdispert Kids Rust, maar het heeft niet geholpen. Alleen met inslapen ging het beter met de Valdispert.

Groetjes BloteVoetenMama

1 opmerking:

  1. Hi Leuke en herkenbare blog, ook al is mijn kind pas twee. Weet je dat onderaan het artikel over melatonine staat dat je het aan gezonde kinderen beter niet kunt geven?
    Hier ook een slechte inslaper maar doorslapen gaat eindelijk goed. We hoeven niet meer tanden te poetsen in de keuken uit angst hem wakker te maken. Geen tips dus. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen